CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 3 April 2011

Jutawan. Boleh kah..?

Hmm. Agak2 nye ada tak yg tak nak jadi jutawan? Kalau ada, saya sangat2 la teringin nak tau. Kenapa yer..? Sebabnyer saya sendiri memang nak jadi jutawan?. Eh, tinggi sangat ke cita2 tu? Sounds impossible?. I must aim high. Kalau org lain buleh, kenapa saya tak?..
Dari dulu lagi I like reading success story pasal org lain. Dari usahawan bantal, frozen food, kosmetik, internet dll. Ntah, rasa teruja bila baca susah senang sebelum bergelar jutawan. Tiba2 terselit dlm hati, "buleh ke agak2 nye aku jadi camtu..".. Masalahnye skill memang tak ada, Yg ada hanyalah semangat yg berkobar2. Dan kesudahan nya, berangannnn... Baca la byk mana pun article, magazine pasal kisah kejayaan org, this particular person somewhow made me thinking and I start questioning myself. "What if I give myself a try..?". Kalau tak cuba, sampai ke sudah pun saya tak tau kebolehan dan ketabahan diri sendiri. I'm very sure yg telah bergelar jutawan tu pun masa dia lahir tak tau dia akan jadi jutawan..
So, dgn hati yg bercampur baur, takut, risau, susah hati dan segala negative feeling, saya memberanikan diri untuk bersemuka dengan dia.. Dan tuan punya badan adalah..


Bolehkah saya menjadi seperti dia..? Beri saya tempoh 2 tahun.

No comments:

Post a Comment